První část miniankety o filmové výchově
Matylda (14), režisérka filmu Troska
Myslíš si, že tvoji vrstevníci
se o film zajímají?
Všichni se samozřejmě na filmy
dívají – někteří na komedie, další zase na sci-fi. Otázka,
zda se o film zajímají, je ovšem úplně jiného rázu. Někdo se
na film podívá, a pak se vlastně ani na chvilku nezamyslí, jestli
měl nějaké sdělení a pokud ano, tak jaké. Občas mi to přijde
trochu smutné.
Věnujete se filmu ve škole?
Neřekla bych, že se mu zrovna
věnujeme, nemáme na to vyhrazený předmět, i když v pozdějších
ročnících máme na toto téma volitelný seminář, v češtině
si občas pouštíme filmy, většinou jde o adaptace z knížky,
a potom diskutujeme o tom, co režisér ve filmu změnil a jestli to
bylo dobře nebo špatně.
Myslíš, že by bylo fajn, kdyby
se film ve škole probíral víc?
Určitě,
protože dneska je to důležitý sdělovací prostředek, skoro jako
knížky, ale ty mají několik set let vývoje náskok.
Jak by sis to představovala?
Rozhodně bych byla ráda, kdyby se
alespoň trochu nastínilo, jak těžké je film vyrobit, protože
spousta lidí netuší, kolik je za tím práce. Pak by taky bylo
záhodno pouštět zajímavé a povedené filmy – ukázat nám
cestu, protože sama někdy nevím, na co se mám podívat, jelikož
z traileru nedokážu posoudit, jestli to je dobré nebo ne.
Úryvek z rozhovoru pro Aktuálně.cz o festivale Malé oči
Autor Pyry Harju
Žádné komentáře:
Okomentovat